Concurrentie en communicatie

De meeste Nederlanders realiseren zich niet dat er inmiddels naast NS een klein dertigtal andere spoorwegondernemingen actief is op het Nederlandse net. Het merendeel daarvan is actief in de goederensector, maar nu naast Arriva en Syntus recent ook Veolia, RandstadRail en Connexxion in competitie vervoersconcessies hebben binnengehaald voor personenvervoer kan marktwerking onmogelijk ontkend worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik ben daar erg blij mee; het helpt ons NS nog efficienter en klantgerichter te maken. Bovendien hebben we nu direct vergelijkingsmateriaal om mee te benchmarken; belangrijk in aanloop naar de aanbesteding van het hoofdrailnet in 2015. Een reiziger bij RandstadRail verzuchtte onlangs in NRC 'hadden we NS nog maar', uit persoonlijke ervaringen van een bevriend Veolia-reiziger maak ik ongeveer hetzelfde op. Ook Arriva heeft het momenteel erg moeilijk. De grote vraag is: moet ik daar vanuit een communicatief oogpunt nu blij mee zijn of niet?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie