Overslaan en naar de inhoud gaan

Christine le Duc faalt met nieuwe marketingstrategie en sluit helft winkels

Erotiekwinkels bleven leeg, ook na de ombouw in 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het erotiekconcern kondigde eind 2014 op nog een nieuwe identiteit aan, compleet met nieuw logo, plus een gefaseerde ombouw van alle winkels naar een nieuw format.

related partner content for mobile comes here

In het eerste kwartaal van 2015 zouden alle gevels zijn aangepast, de inrichting was daarna aan de beurt. Serge van der Hooft, managing director van Beate Uhse, stelde toen zelfverzekerd: &;Eigenlijk hebben we in de winkelstraat geen échte concurrentie’.

De concurrentie bleek echter uit een andere hoek te komen: door de toegenomen verkoop via internet maakten de meeste winkels geen winst.
 
Nu moeten 13 van de 26 winkels hun deuren sluiten (let wel, eind 2014 waren dat nog 31 filialen). Daardoor gaan veertig van de tachtig arbeidsplaatsen verloren (bron: ANP). Gedwongen ontslagen zullen echter niet plaatsvinden. De zaken die dicht moeten, leverden tussen de 70.000 en 100.000 euro per jaar aan verlies op per winkel. Het betreft de filialen in Maastricht, Utrecht, Breda, Heerlen, Apeldoorn, Leeuwarden, Amersfoort, Hoorn, Delft, Enschede en Ede. Het filiaal aan het Spui in Amsterdam sluit in mei, eind juni volgt een filiaal in Rotterdam.

Lokale marketing
De winstgevende winkels die wel open blijven, gaan zich volgens een woordvoerder ’met volle kracht’  bezighouden met lokale marketing, beurzen en het helpen van klanten &;die hun zintuigen willen gebruiken bij het kopen van erotische artikelen’. Serge van der Hooft legde eind 2014 in uit wat daar precies mee werd bedoeld: ‘Wij willen een deur openen om het mogelijk te maken je fantasie te beleven en onze adviseurs in de winkel helpen je daarbij. Daarbij gaat onze omnichannelstrategie een belangrijke rol spelen. We werken met tablets in de winkel, die zelf ook weer een pick up-point wordt, en onze site is samen met de formule aangepast. We zien duidelijke groeimogelijkheden door verdere integratie van de kanalen, waardoor we de rentabiliteit op het merk nog kunnen verhogen.’

Het mocht niet baten. Het sluiten van de filialen wil overigens niet direct zeggen dat er nu extra zal worden geïnvesteerd in het online verkoopkanaal, aldus een woordvoerder van Christine le Duc.
Eigenaar Beate Uhse Groep verkoopt online met name via erotiekretailer Pabo.

Beeld: wikipedia common creatives

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in