Eerder werd al bekend gemaakt dat Chaudfontaine in week 16 start met een nieuwe campagne (bureau: Noise), ‘Met dank aan de natuur’. (Lees uitgebreid merkverhaal hier.) Nu maakt het watermerk uit het portfolio van Coca-Cola bekend dat het Natuurmonumenten gaat ondersteunen. ‘We steunen Natuurmonumenten dit jaar om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het beleven en beschermen van de natuur. Het initiatief “Puur Natuur Projecten” van Chaudfontaine vraagt aandacht voor verschillende projecten van Natuurmonumenten: van wandel-, fiets- en kanoroutes door natuurgebieden tot een project om weidevogels te beschermen.’
50 duizend euro
Coca-Cola zegt voorts: ‘Consumenten worden via onze social media opgeroepen het werk van Natuurmonumenten te steunen. Deze natuurprojecten variëren van wandelingen door natuurgebieden tot de bescherming van weidevogels. Chaudfontaine maakt dit zichtbaar met een logo op de etiketten en via haar online en socialmediakanalen.’ Los van de oproep aan consumenten, maakt Coca-Cola zelf 50 duizend euro over aan Natuurmonumenten.
'Visuele beleving'
Naast de nieuwe commercial (zie hieronder), komt er op de verpakkingen van Chaudfontaine een ‘Puur Natuur’ logo te staan met een verwijzing naar de ‘Puur Natuur’ website. Volgens Coca-Cola krijgen consumenten hier ‘een 360 graden visuele beleving’, waarbij Chaudfontaine tekst en uitleg geeft over de campagne.
Blij
De verantwoordelijke senior brandmanager, Daan Berendsen, zegt blij te zijn een bijdrage te kunnen leveren aan Natuurmonumenten. ‘De activiteiten van Natuurmonumenten zijn erop gericht de natuur te beschermen. Onze nieuwe campagne sluit hierop aan. Wij hebben veel aan de natuur te danken en willen graag zorgdragen voor de natuur. Dit doen we met onze steun aan Natuurmonumenten en ook door in te zetten op duurzaam watermanagement.’