Vanaf de tweede helft van augustus is het Vinkje gedurende enkele maanden op televisie te zien als slotonderdeel van meerdere commercials. Het gaat daarbij om spots van producten die het keurmerk op de verpakking dragen. Voor de nieuwe campagne is nauwe samenwerking gezocht met deelnemende bedrijven.
De bedoeling is om het publiek met deze campagne nog vertrouwder te maken met het Vinkje. Op dit moment is het keurmerk bekend bij ruim 90 procent van de Nederlanders. Behalve de aandacht op televisie is te campagne ook te zien in onder meer C1000 Magazine, Allerhande, Lekker Doen, Hallo Jumbo, Keukentafelgids, Boodschappen en Ditjes & Datjes, en via Twitter en Facebook is interactie nodig.
Sinds dit voorjaar hebben de overheid en Europese Commissie het Vinkje ‘toegelaten als het nationale voedselkeuzelogo’. Ruim 6.500 producten het Vinkje op hun verpakking.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!