Daarvoor gaven de leden hun akkoord tijdens de Algemene Ledenvergadering van BVA op 15 april. Ook werd in de vergadering de nieuwe BVA-structuur gepresenteerd. Die structuur is gebaseerd op: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van de leden en het samenbrengen van leden. Die kerndoelen komen terug in de BVA-pijlers Verantwoord, Effectief en Samen.
De nieuwe organisatiestructuur koppelt drie commissies aan de drie pijlers. De nieuwe verdeling van de portefeuilles van de bestuursleden ziet er als volgt uit.
Commissie Verantwoord
Jan Driessen
Cees-Jan Adema
Frenkel Denie
Arjan Veraart
Commissie Effectief
Loïke Stelwagen
Harry Dekker
Sander Fauth
Astrid van den Oetelaar
Commissie Samen
Marcel Buining
Wil Giezenaar.
De actuele samenstelling van het BVA bestuur is als volgt.
-J. (Jan) Driessen; Directeur Communicatie AEGON (voorzitter)
-Ir. A. L. (Loïke) Stelwagen; Marketing Communicatie Manager H.J. Heinz (vice-voorzitter)
-Drs. C.J. (Cees-Jan) Adema; Director Public and Government Affairs Northern Europe PepsiCo International
-M. (Marcel) Buining; Directeur Marketing BMW
-Drs. H.A.M. (Harry) Dekker; Media Director Unilever
-F.J. (Frenkel) Denie; Marketing Manager Bavaria
-S. (Sander) Fauth; Manager Media Communicatie KPN
-W.A.F. (Wil) Giezenaar; Manager Marketingcommunicatie Audi (Pon)
-Drs. A.A.P.M.(Astrid) van den Oetelaar; Media & Communications manager Procter & Gamble
-Drs. A.H.M. (Arjan) Veraart MM; Hoofd Concerncommunicatie Rabobank Nederland
In 2010 hebben zich vijf nieuwe leden aangemeld bij de BVA. Dat zijn Independer, Bavaria Philips, Univé-VGZ-IZA-Trias en Nestlé. Vorig meldden zes nieuwe leden zich aan, namelijk Transavia, Terra Travel, Sparta, InBev, E.ON en Ditzo. BVA telt nu circa 160 leden en vertegenwoordigd hiermee 3 miljard van de ruim 5 miljard euro mediabestedingen in Nederland.
De voorzitter, Jan Driessen, maakte in de vergadering bekend dat de BVA dit najaar een rondetafelsessie met alle stakeholders organiseert om te komen tot richtlijnen voor verantwoord communiceren. De aanleiding daarvoor is dat consumenten een heel andere betekenis geven aan verantwoord communiceren dan adverteerders. Ook binnen de communicatiebranche zelf heerst weinig consensus over de definitie en het speelveld van verantwoord communiceren. De rondetafelsessie, waarin alle stakeholders, zoals adverteerders, branche- en belangenorganisaties, bureaus, exploitanten en politici bijeengebracht dienen te worden, moet leiden tot richtlijnen waaraan de partijen hun communicatie kunnen boekstaven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!