Britse supermarkt test digitale etiketten die automatisch van prijs kunnen veranderen

Winst in snelheid, werkbelasting en papierverbruik.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Britse supermarktketen Sainsbury’s is in Londen met een nieuwe digitale prijsetiketten die vanzelf kunnen updaten en van prijs veranderen. De prijsetiketten maken gebruik van de zogeheten e-Ink technology.  

De nieuwe digitale prijsetiketten  zijn met een computer te bedienen en kunnen automatisch worden ge-update. Dat levert enorme winst op in snelheid en werkbelasting. Daarnaast zorgen digitale prijsetiketten ook voor een forse enorme afname van papierafval, aldus Sainsbury’s. 

Besparingen

Volgens Jon Rudoe, directeur digitale technologie bij Sainsbury’s, zal deze nieuwe technologie het werk van de medewerkers vereenvoudigen. ‘Deze proef geeft onze informatie over hoe we sneller, en efficiënter digitale prijsinformatie kunnen geven en hoeveel tijd en papier we zullen besparen.

De etiketten worden bovendien geregeld automatisch ge-update vanuit een centraal systeem. Speciaal daarvoor getrainde medewerkers houden de e-ink units in de gaten.

Encryptie

Voor de beveiliging worden de data van ieder digitaal prijsetiket versleuteld. Ook zijn de units bestand tegen de lage temperaturen in koelschappen en vriezers in de supermarkt.

Update: Geheel nieuw zijn de digitrale prijsetiketten niet, ook hebben ze aan hun schappen hangen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie