Mooi staaltje innovatieve marketing uit Japan. Brillengigant Megane Top (nee, niets met Renault cabriolets te maken) biedt sinds kort de mogelijkheid brillen te passen op je mobieltje.
Hoe het werkt? Heel eenvoudig. Je maakt een foto van jezelf (alleen grotbewoners en een doodenkele verdwaalde buitenlander hebben in Japan nog een telefoon zonder camera), surft naar de website van Megane Top en zoekt daar wat brillen uit. Die download je vervolgens, waarna een slimme applicatie de brillen passend en wel op je foto projecteert. Kun je meteen zien hoe ze staan, zonder een trip naar de winkel te hoeven maken. Spiegel is ook al niet nodig.
Nu alleen nog iets verzinnen om ook na keuze van een passende bril de trip naar de winkel (passend maken van montuur en glazen) overbodig te maken. Dan kun je je in Japan helemaal zonder menselijke interactie een bril laten aanmeten. En dat is iets waar veel mensen in Japan, het land met de meest gecompliceerde omgangsvormen ter wereld waar zelfs een speciale uitdrukking bestaat voor angst voor intermenselijk contact (taijin kyofusho, letterlijk: 'relatie-angst'), met smart op zitten te wachten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!