Zij worden uitgedaagd om op basis van een briefing een verpakking te ontwerpen voor twee opdrachtgevers uit de praktijk: Hooghoudt en Marqt. De winnende ontwerpen worden beloond met een geldbedrag en een onderscheiding.
Deelnemers kunnen inzenden tot 5 mei 2014. Een deskundige jury beoordeelt de ontwerpen en nomineert de beste inzendingen voor een prijs. Op 24 juni wordt de uitslag bekendgemaakt. De prijs is uitgeschreven om studenten en jonge ontwerpers te interesseren voor het vakgebied packaging design en ook ontwerpopleidingen te stimuleren binnen het onderwijsaanbod aandacht te besteden aan deze specifieke discipline.
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van de top van de Nederlandse packaging designbureaus, verenigd in het Dutch Packaging Design Initiative (DPDI) binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Het DPDI bestaat op dit moment uit: Aestron, Brand Candies, Brandnew Design, Brum Design, BTM, DBOD, Design Bridge, FLEX/the Innovation Lab, Millford, OD, PROUDdesign, Reggs, Sogood, VBAT en WAACs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!