Als partner van het IPC (International Paralympic Committee) en sponsor van Paralympic TeamNL wil BP meer aandacht genereren voor de Paralympische atleten op hun weg naar Rio de Janeiro. Ogilvy & Mather Amsterdam creëerde een campagne waarin een aantal succesvolle Paralympische atleten de hoofdrol speelt: ‘Blade Babe’ Marlou van Rhijn, rolstoel tennisster Jiske Griffioen en handbiker/triatleet Jetze Plat.
'We Are All Born Athletes. Of je nu klein, groot, valide of invalide bent: iedereen heeft de potentie om te sporten en zichzelf maximaal uit te dagen. Paralympische atleten vormen een goed voorbeeld aangezien zij over een bepaalde mentaliteit beschikken die voorbij fysieke aspecten gaat.'
Naast de film is er het campagneplatform 'My Road to Rio'. Met exclusieve content van de atleten op hun weg naar Rio biedt dit platform een blik achter de schermen. De campagne is in Nederland te zien en daarnaast te volgen op www.MyRoadToRio.nl.
De samenwerking tussen BP en het Paralympic TeamNL sluit nauw aan op BP’s aspiratie om een actieve rol in de Nederlandse samenleving te vervullen. 'De Paralympische sport trekt de afgelopen jaren steeds meer aandacht. Vooral vanwege de fantastische resultaten van de paralympische atleten', zegt communicatiemanager Jacoline Poldervaart. 'Zij zijn een bron van inspiratie voor ons allemaal en wij leveren graag een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van dit succes.'
Darre van Dijk van Ogilvy & Mather Amsterdam: 'De Paralympische campagne die we samen met BP ontwikkelden laat zien dat de “human spirit” voor iedereen de meest belangrijke bron van energie is.'
My Road to RioEen #bornathlete zit in ons allemaal. Topsport gaat namelijk verder dan het fysieke. Moed, ambitie, vastberadenheid en passie: that’s what sets you apart from the competition. Paralympische topatleten Jiske, Jetze en Marlou voelen dit als geen ander. Wij volgen hen in hun Road to Rio. Hit like and let the games begin! #myroadtorio
Posted by My Road with BP on Monday, January 4, 2016
Credits:
Darre van Dijk (CCO)
Rob Voortman (Copywriter)
Benjamin de Villiers (Art Director)
Brenda Bentz van den Berg (Agency Producer)
Joris Postema (Director)
Wiro Felix (DOP)
JB Macrander (Producer Bonanza films)
Joppo (De Grot) (Edit & Online)
Darius Dante (Music)
Marcel Bultman (Sounddesign-Postoffice)
Strategie:
Johan Karper (Strategy Director)
Peter Meyers (Managing Director Social.Lab Amsterdam)
Account:
Monique Lissenburg (Account Director)
Katrin Stillig (Account Manager)
Timothea Berghuys (Community & Account Manager Social.Lab Amsterdam)
Klant:
Kristy Terlaak (Marketing Manager a.i.)
Debra Al (Marketing Advisor)
Jacoline Poldervaart (Manager Communications & External Affairs)|
Evert van der Horst (Internal Communications Advisor)
Fleur de Ruijter (Personal Assistant)