De meerderheid van de ouders wil scherpere regels voor kidsmarketing. Dat is althans de uitkomst van een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de Hartstichting onder duizend ouders.
De meeste ouders (57%) vinden dat kidsmarketing niet mag voor ongezonde voedingsmiddelen. Een deel van deze mensen (35%) verwacht een positief effect op het eetgedrag van kinderen wanneer er geen reclame meer zou zijn voor ongezonde voedingsmiddelen. 39% denkt dat minder kinderen overgewicht zouden krijgen als er geen reclame meer is voor ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.
De Hartstichting laat in een persverklaring weten dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving: 'Een gezonde omgeving leidt tot gezondere kinderen met een gezond voedingspatroon en een gezond gewicht. Dit betekent op latere leeftijd minder risico op hart- en vaatziekten. Kidsmarketing van ongezonde voedingsmiddelen is een belangrijke factor voor het ontstaan van een ongezond voedingspatroon en overgewicht.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!