Cition, dat ook kampt met een imagoprobleem, lanceerde vorige week een campagne met in de hoofdrol Peet Willemse, een parkeerwachter met een 'speciale gave'. Hij kan alle kentekens onthouden met behulp van - wat schunnige - ezelsbruggetjes. In het digitale tijdperk heeft hij er als parkeerwacht minder aan. Consumenten kunnen zijn hulp inroepen via de site www.kenjekenteken.nl.
Big Shots bedacht de campagne omdat lang niet iedereen zijn kenteken uit zijn hoofd kent, terwijl dit wel wordt gevraagd bij parkeerautomaten. Met de gehele digitalisering van het parkeersysteem en de komst van de scanwagens is er veel veranderd in Amsterdam. 'Sinds het verplicht is je kenteken bij de automaat in te voeren is er wel een nieuw probleem ontstaan: lang niet iedereen kent zijn kenteken goed uit zijn hoofd', aldus Tomas Scheen, woordvoerder van het onpopulaire bedrijf.
De bijbehorende website werd flink bezocht afgelopen week (tegen de 50.000 unieke bezoekers) en diverse media pikte het op. Zo stond 'Peet' dus afgelopen vrijdag ineens op de voorpagina van het Parool. Er was geen mediabudget beschikbaar voor de campagne.
Anders dan soms gedacht wordt is Cition, een aparte BV met gemeente Amsterdam als 100% aandeelhouder, erbij gebaat dat er zoveel mogelijk correcte betalingen van de parkeerbelasting plaatsvinden. 'Dit bereiken we door handhaving en door communicatie over alle vernieuwingen', zegt Scheen, 'en met Peet en zijn website proberen we op een creatieve manier mensen nu ook een beetje te helpen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!