Zo speelt Bacardi in op de mixology trend. Ook is Bacardi in combinatie met deze campagne een partnership aangegaan met Jamie Oliver.
Bacardi biedt consumenten met de MIXED cocktails app de mogelijkheid om zelf cocktails van ‘cocktailbar-kwaliteit’ te maken. Zo probeert Bacardi bestaande consumenten te binden aan het merk.
Print screen van een drankje in de App. Je scrollt door naar boven en beneden te swipen.
Uiteraard zijn er al meerdere apps om cocktails zelf te maken. Dat lijkt Bacardi niet in de weg te zitten. “Bacardi hoopt denk ik dat gebruikers over zullen stappen naar deze nieuwe app”, aldus de marketing director van Ping Mobile op mobilemarketer.com. “Dat zou ze best kunnen lukken dankzij het mooie design en de soepele user experience, gecombineerd met de partnership tussen Bacardi en Jamie Oliver.”
Een print screen van de badges in de App
Jamie Oliver
Bacardi werkt onder andere met Jamie Oliver samen via DrinksTube, een additioneel kanaal op Jamie Olivers FoodTube kanaal op YouTube. Elke vrijdag wordt een Bacardi branded video toegevoegd en aansluitend een nieuw recept in de app, die het herhaaldelijk gebruik van de app moet bevorderen.
Data-cocktail
Dankzij de app swipe je gemakkelijk door de ruim 400 recepten en heb je gedetailleerde handleidingen over hoe de cocktails goed te bereiden. Cocktails sla je op in je eigen 'bar'. Dankzij een prominente zoekmachine kan je gericht cocktails vinden. Ook is er andere informatie over de dochtermerken van Bacardi te vinden, zoals Grey Goose, Dewar’s en Bombay Sapphire.
Bacardi biedt gebruikers de mogelijkheid om zich te registreren met een email-adres, naam en telefoonnummer. Zo kan je recepten delen op social media en andere voordelen genieten. Op deze manier lijkt Bacardi ook nog wat data over de gebruikers te willen winnen. Door in te loggen komen er eveneens game-elementen vrij, zodat je bijvoorbeeld badges krijgt voor het delen van cocktail-informatie met vrienden.
Repetitive usage
Een uitdaging voor het op de markt brengen van apps is niet alleen dat deze veel gedownload moeten worden om aandacht te krijgen. Een nog grotere uitdaging is vaak dat de app daarna ook herhaaldelijk gebruikt moet blijven worden. Zo lijft de consument in contact met het merk en groeit (idealiter) de band met het merk. Ook groeit hiermee de kans op het verzamelen van data over de gebbruikers. Slim dus van Bacardi om met de video’s van Jamie Oliver het herhaaldelijk gebruik van de app te willen bevorderen.
De app is beschikbaar in de Apple Store en wordt later dit jaar uitgerold voor Android. Zie ook www.mixedcocktails.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!