Amstel richt zich bij de introductie van Amstel Lite een klein beetje op beleving, met de sponsoring van Comedy Night, een zomertoer van stand-up comedians langs verschillende podia in Nederland, maar de hoofdmoot van het budget gaat toch weer op aan een dure televisiecommercial, in den vreemde opgenomen.
Het biermerk volgt met de sponsoring voor een deel het marketingbeleid van Dommelsch (Interbrew), dat al een tijdje geleden helemaal afstapte van de themacampagnes en meer ziet in merkactivering bij de doelgroep, door middel van de Dubbel Dutch pop-up concerten bijvoorbeeld. Xander de Buisonje en Do trapten af, gevolgd door Ellen ten Damme en Martin Buitenhuis, en binnenkort zijn Syb van de Ploeg en Birgit Schuurmans aan de beurt, op een nog geheime locatie.
Amstel koos bij de introductie echter weer voor de themacampagne en kwam met een televisiecommercial die alleen verwijst naar het merk ('This is my Lite & I can take a Lite at any moment!!'), en niet naar de stand-up comedianten.
Wel begrijpelijk, als je kijkt naar de uitkomsten van het onderzoek van de Positioneringsgroep, RapidSugar en Intomart GdK, waaruit blijkt dat merkbouw het meest gebaat is bij traditionele media, maar echt avontuurlijk is het natuurlijk niet te noemen.
En dat mag best bij een biertje dat zich laat voorstaan op frisheid, zonder echter je 'scherpte en fitheid te verliezen'.
De Comedy Night-toer moet het vooralsnog vooral van PR en een website hebben. Verantwoordelijke bureau: Doom&Dickson.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!