Altijd scoren met babes, baby's en Apple

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zeg maar hoe je het wil noemen: een fotomoment, een stuntje of heel duur; guerrilla marketing. Alle klanten vragen erom: “Wij willen ook met een foto in de krant.” Een hele tijd lang hebben wij dan nee verkocht. We geloofden niet zo in platte PR-acties. Totdat er dagelijks meer en meer ‘PR-foto’s’ in de krant verschenen. Enigszins in relatie met de opkomst van een aantal gratis bladen. En dus moesten wij ook weer ‘stuntjes’ gaan bedenken. Maar dan wel volgens onze eigen regels. Regel 1: alleen stuntjes met inhoud. Regel 2: origineel. Geen blije eikels foto’s, geen doorknippende lintjes, geen grote logo’s in beeld, niet commercieel. Regel 3: zelfs als er geen fotograaf komt, moet het een succes zijn. Bereikt de stunt sowieso veel mensen op straat? Of vindt de stunt plaats in de buurt van je core doelgroep? Dan is de fotograaf van de Telegraaf die langs komt mooi meegenomen maar geen must.

En dan het geheime recept. Wat komt wel in de krant en wat niet? ...

Het begint met mediaselectie. Wie nodig je uit? Exclusief of breed? Een eigen fotograaf, het ANP of alle kranten individueel? Alleen de fotograaf of ook een redacteur? We hebben alles inmiddels gedaan, vaak succes, geregeld ook niet maar ‘de oplossing’ is er nog steeds niet. Het blijft maatwerk, een beetje geluk en alles valt of staat vooral met een goede foto. Een foto met een verhaal. Goede ingredienten hiervoor blijken nog steeds ‘babes & baby’s’. Een lekker wijf en kleine baby’s scoren altijd, voor de liefhebbers heb ik een heel archief met bewijs.

Sex sells dus nog steeds. Dat moeten de mensen achter ook gedacht hebben. We introduceren een nieuwe appel. Geen iPhone of nieuwe iPod dit keer, nee een echte appel. Hoe krijg je dat in hemelsnaam in de krant? Met een babe! Laat snoepen van de verboden vrucht en je haalt mischien wel de voorpagina. En de . En . En dan heb ik nog niet alle kranten gelezen om over online titels maar te zwijgen. Lekker hoor. Op naar de groentenboer!

Iemand anders ervaringen die het delen waard zijn? Ingredienten en bereidingswijze voor het ideale recept? Shoot!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie