Albert Heijn wil zijn innovaties voortaan sneller uitrollen. De introductie van sushibars is de eerste stap.
Vanaf nu komt er wekelijks een nieuwe sushibar bij. AH XL Gelderlandplein in Amsterdam (zie foto) trapte af, en vorige week was het de beurt aan de XL in Leidschendam. Albert Heijn heeft 4 verschillende modules gemaakt voor de sushibar, die in alle type winkels passen. Zo zegt formulemanager Therese Opgenoort tegen Distrifood.
Naast sushi experimenteert de retailer met bewuste voeding, zoals een diepvrieskast met glutenvrije producten.
De nieuwe strategie – op meer locaties testen, sneller uitrollen – vereist wel meer maatwerk. ‘Iedere supermarkt krijgt een module die specifiek is gericht op het profiel van de klantenkring. Met alle informatie die we ontvangen, krijgen we ook steeds meer vat op klantenprofielen.’
De manier waarop bij Albert Heijn naar het assortiment wordt gekeken, is volgens de formulemanager ook veranderd: ‘De afgelopen jaren hebben we ons met name gericht op het middensegment. Nu kijken we ook naar de boven- en onderkant. Albert Heijn moet de favoriete supermarkt van iedereen worden.’
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!