De jury spreekt van een sterk begin voor de nieuwe prijs maar vond de bewijsvoering in de cases relatief eenvoudig; wat aantoont dat accountability vooralsnog geen prioriteit heeft voor opdrachtgever en bureau. De cases kunnen dus groeien in de kwalitatieve onderbouwing van de resultaten en de rol van design daarin.
De winnaars:
Project: Air Max Vochtvreter Ambiance
Opdrachtgever: Bison International BV
Bureau: Flex/the Innovationlab
Samenvattende quote: “Design als driver van innovatie”
Project: Remia Real American BBQ Sauces
Opdrachtgever: Remia
Bureau: DreamCatch
Samenvattende quote: “Consistente keuzes die zich uitbetalen in de resultaten”
Project: Kom dichterbij het Rijksmuseum
Opdrachtgever: Rijksmuseum
Bureau: Fabrique en Q42
Samenvattende quote: “Design als onderdeel van een succesvol integraal concept”
Samenstelling van de jury
- Tom Dorresteijn (voorzitter) Studio Dumbar, ceo/partner
- Prof. Dr. Arjan van den Born, Universiteit van Tilburg, hoogleraar creatief ondernemerschap
- Hans Spoelman, Financieel Dagblad, hoofd design
- Patrick Kuijsters, SNS Bank, director marketing & online
- Dr. Rik Riezebos, Eurib, branding specialist
- Adjan Kodde, Mirabeau, oprichter/partner
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!