De nieuwe missie is in het Engels geformuleerd:
ADCN looks at Holland as one creative agency, with the mission to make it the best agency in the world!
Drie vragen die daarbij volgens het bestuur beantwoord moeten worden zijn:
1. Hoe kunnen we als Bureau Nederland beter werk maken?
'Dat betekent dat we ervoor zorgen dat heel creatief Nederland elkaar steunt om ons creatieve werk beter en zichtbaar te maken. We helpen elkaar, inspireren elkaar en leren van elkaar. Essentieel daarbij is ook educatie. Maar we willen dat ook echt structureel goed doen. Een serieuze opleiding die de potentie heeft om onze nieuwe generatie compatible te maken met de wereld en internationale creatieven naar Nederland te halen.'
2. Hoe kunnen we zorgen dat marketeers meer en beter werk kopen van Bureau Nederland?
'Een goed creatief bureau heeft een goede relatie met z'n klanten. Dus we gaan veel nauwer samenwerken met bijvoorbeeld de SAN, de VEA etc. '
3. Hoe kunnen we Bureau Nederland internationaal op de kaart zetten en daarmee meer internationale business naar Nederland halen?
'Het is belangrijk om het beste werk van Nederland ook in het buitenland te verkopen. Een nieuwe maar dankbare rol voor de ADCN. Daar hoort ook bij om samen internationale adverteerders naar Nederland te halen, en Nederlandse adverteerders die hun creativiteit in het buitenland zoeken, weer terug te winnen.'
Om invulling te geven aan de missie is de ADCN inmiddels op zoek naar een 'Ondernemer' die die de club zakelijk gaat leiden op full time basis. Hij/zij krijgt voor de komende drie jaar een missie mee waarop hij wordt afgerekend. Rondom het eens per drie jaar wisselende bestuur wordt een nieuw team opgezet gebaseerd op de pijlers: inspiratie, educatie en support.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!