10 finalisten Accenture Innovation Awards 2011

De 10 finalisten voor de Accenture Innovation Awards 2011 zijn gisteren bekend gemaakt in het Amsterdamse World Trade Center. Een onafhankelijke vakjury selecteerde de 10 innovatieve concepten nadat 25 deelnemers hun concept hadden gepresenteerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Accenture organiseert in 2011 voor de vijfde keer de Innovation Awards voor de Media, Communications & High Tech-sector. Van de 589 concepten die zich dit jaar hadden ingeschreven mochten 25 zich presenteren aan de jury. In de 40-koppige jury zitten onder meer Boris Veldhuijzen van Zanten, Lara Ankersmit, Joris van Heukelom en Willem Sijthoff.

Voorwaarden voor deelname aan de waren dat een concept niet meer dan drie jaar oud is en dat een concept de markt ‘geraakt’ moet hebben (live of als goeie bèta). Een concept dat nooit op de markt komt, is namelijk geen innovatie, maar blijft een idee of een uitvinding.

De presentaties bestonden elk uit een pitch van 1 minuut en aansluitend 9 minuten voor het beantwoorden van kritische vragen van juryleden. Pieter Paul van Oerle van Accenture vertelde dat de jury vooral lette op hoe innovatief een concept is en ook op het (potentiële) succes ervan. Daarnaast werd tijdens het juryoverleg gekeken naar de algemene indruk van de presentatie.

De concepten waren verdeeld over de categorieën Entertainment, Information, Communications, en New Technology. Per categorie mochten er twee door naar de finale.

De tien finalisten (in alfabetische volgorde):
- online jukebox om nieuwe muziek te ontdekken
- methode om sneller en beter te studeren
- gemakkelijk synchroniseren van kalenders van events in je online agenda
• Microlab Diagnostics van - medisch instrument dat een virtual reality model in 3D genereert voor specialistische operaties
van NYOYN - interactieve lichtmuur voor revalidatietherapieën
- websites en social media automatisch archiveren in de cloud
• Print button van - een printknop voor het internet om professioneel geprinte producten te maken
- mobiele app waarmee je digitale objecten in de fysieke wereld kunt achterlaten
- iPhone applicatie waarmee je geld kunt verdienen door opdrachten uit te voeren
- mobiele app om nieuwe apps te ontdekken

Deze finalisten zullen tijdens het Innovation Event op 10 november strijden om de Blauwe Tulp. Eerdere winnaars waren , , en .

is partner bij innovatiebureau

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie