Overslaan en naar de inhoud gaan

Wetenschappelijke must reads voor marketeers

Marketeers hebben geen tijd om te lezen, en al helemaal niet voor lange ingewikkelde papers. En dat terwijl ze juist veel kunnen leren uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In nummer 7/8 van Tijdschrift voor Marketing vind je het hele artikel. 1 tip willen we je niet onthouden; de nummer 1 van Jenny van Doorn, universitair hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Groningen.

related partner content for mobile comes here

Does Chatter really Matter? Dynamics of User-generated Content and Stock Performance, door Seshadri Tirunillai en Gerard J. Tellis, Marketing Science 31.2, pag. 198-215 (2012).

Jenny van Doorn: ‘Dit onderzoek laat zien dat productbeoordelingen door consumenten - dus niet door experts - voorspellende waarde hebben voor de ontwikkeling van de beurskoers van een bedrijf. Vooral het volume van beoordelingen is hierbij van belang, dus hoe meer over je product of service gepraat wordt, hoe beter. Negatieve productbeoordelingen hebben een sterker negatief effect op de beurskoers vergeleken met het positieve effect van positieve beoordelingen en verhogen ook het risico. Dit artikel overtuigt ook je finance-collega’s van het nut van marketing.’

Het hele artikel staat in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing. .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in