Wetenschappelijke must reads voor marketeers
In nummer 7/8 van Tijdschrift voor Marketing vind je het hele artikel. 1 tip willen we je niet onthouden; de nummer 1 van Jenny van Doorn, universitair hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Does Chatter really Matter? Dynamics of User-generated Content and Stock Performance, door Seshadri Tirunillai en Gerard J. Tellis, Marketing Science 31.2, pag. 198-215 (2012).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaJenny van Doorn: ‘Dit onderzoek laat zien dat productbeoordelingen door consumenten - dus niet door experts - voorspellende waarde hebben voor de ontwikkeling van de beurskoers van een bedrijf. Vooral het volume van beoordelingen is hierbij van belang, dus hoe meer over je product of service gepraat wordt, hoe beter. Negatieve productbeoordelingen hebben een sterker negatief effect op de beurskoers vergeleken met het positieve effect van positieve beoordelingen en verhogen ook het risico. Dit artikel overtuigt ook je finance-collega’s van het nut van marketing.’
Het hele artikel staat in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing. Meer info.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid