Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp stopt met tv-programma

Wehkamp stopt na 1 juli met het tv-programma Wehkamp Welkom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na anderhalf jaar uitzending van het programma op SBS6 vindt het postorderbedrijf zijn belangrijkste marketingdoelstelling heeft bereikt, namelijk een voorrangspositie in het hoofd en het hart van de Nederlandse consument te veroveren.
Ondanks de lage kijkcijfers tijdens de uitzendingen overdag stelt Wehkamp dat het meer een "gezicht” heeft gekregen en dat merk en imago zijn verbeterd.
Daarnaast is gebleken dat het productaanbod van Wehkamp, de prijs-kwaliteitverhouding, het gemak van winkelen op afstand en de Wehkamp-dienstverlening in het bijzonder de laatste anderhalf jaar aanmerkelijk positiever worden beoordeeld dan voorheen.
Wehkamp stelt veel te hebben geleerd over het aanbieden van producten via tv. Er is in samenwerking met de diverse leveranciers veel kennis opgebouwd over welke producten geschikt zijn om te verkopen via televisie en over de wijze waarop de combinatie van tv en internet het beste kan functioneren.

related partner content for mobile comes here

Hoge kosten
Televisie was voor Wehkamp een nieuw verkoopkanaal om nieuwe klanten te bereiken, net zoals dat het geval is met . Televisie bleek ook een goede aanjager voor de internetsite: twee op de vijf nieuwe klanten komen inmiddels via dit kanaal binnen. Wehkamp lijkt tevreden over het programma, maar meldt daarbij ook dat met dagtelevisie een relatief kleine doelgroep wordt bereikt. Daartegenover staan de in verhouding hoge kosten van het maken en uitzenden van een eigen televisieprogramma. Wehkamp is nu toe aan een volgende fase in het communicatietraject en is van plan de investeringen vanuit het nu vrijkomende marketingbudget breder te spreiden over meer media waardoor een nog bredere en grotere doelgroep kan worden bereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in