Overslaan en naar de inhoud gaan

Webplannen publieke omroep ‘oneerlijke concurrentie’

De publieke omroep wil dit jaar 29,4 miljoen euro spenderen aan internet. Marktpartijen als Ilse en de Telegraaf spreken van oneerlijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publieke omroep is van plan met diverse overkoepelende portals te komen, met thema's als nieuws en actualiteiten. Maar er is al lange tijd onvrede bij veel uitgevers over het feit dat zij zelf de grootste moeite hebben hun internetactiviteiten rendabel te maken, terwijl er een partij is die met overheidsgelden steeds directer concurreert. Paul Molenaar van Ilse Media en commercieel directeur van de Telegraaf Frank Volmer hebben grote moeite met de internetambities van de omroep. ‘Ik vind het zeer zorgelijk’, zo zegt Molenaar tegen Webwereld. ‘Overal moeten sites inkrimpen en dan komt Omroep.nl die met staatssteun rechtstreeks gaat concurreren.’ De nieuwssite van Ilse Media - Nu.nl - heeft onlangs als gevolg van een reorganisatie sterk moeten inkrimpen. Volmer: ‘Het is een absurde situatie. Met publiek gegenereerd geld worden sites in de lucht gehouden die gewoon keihard de concurrentie aangaan met commerciële partijen.’ Internetcoördinator Michel Mol van de publieke omroep wil niets weten van concurrentievervalsing. ‘We zijn geen BBC die online ook hypotheekadviezen verstrekt. Bij ons komt de nadruk te liggen op audio en video. We hebben massa's materiaal dat al is gemaakt met belastinggeld en die met relatief weinig inspanningen geschikt zijn te maken voor internet.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in