Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantgegevens WebAds open en bloot

De klantgegevens van mediabureau WebAds liggen voor het oprapen. Per toeval kreeg een 19-jarige webdesigner toegang tot alle inlog- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sites die gebruik maken van het advertentiebureau zijn onder meer Emerce, Autoweek, Tweakers, Routenet, ZDNet en Chatplaza. De webdesigner controleerde of de statistieken van WebAds secure waren omdat een klant wilde gaan adverteren. De server, die op Windows draait, bleek niet goed beveiligd. ‘Ik heb de server toen toegevoegd in mijn 'netwerk omgeving' en ik kreeg als anonieme gebruiker zelfs 'root access', aldus de webdesigner. Nadat hij contact had gezocht met WebAds werd het probleem opgelost. ‘De webdesigner heeft alleen maar toegang gehad tot ons intranet’, aldus Tjeerd Kooij van WebAds tegen Nu.nl. ‘We waren donderdag bezig met een migratie van de een naar de andere server, en daar heb je even een tussenserver nodig. Helaas stond daar een poortje open. Zo zie je maar weer hoeveel kapers er op de kust liggen als je even niet oplet.’ Inmiddels heeft WebAds de passwords van de betrokken bedrijven veranderd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in