Overslaan en naar de inhoud gaan

E-commerce: misschien beter niet aan beginnen

E-commerce is een groeimarkt waar veel bedrijven in zijn gesprongen. Terecht?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Chiquan Guo van de Southern Illinois University, bespreekt wat de bekoringen en valkuilen zijn van high-growth markets in het algemeen en e-commerce in het bijzonder. Guo beoordeelt e-commerce als een fool’s paradise, dat ondernemingen misschien veel beter – voorlopig? – links kunnen laten liggen. Veel ondernemingen denken dat groeimarkten per definitie aantrekkelijk zijn. Dat is echter een misvatting, want zulke markten zijn altijd erg risicovol. Dat geldt des te meer voor e-commerce, dat vooralsnog weinig of geen voordelen lijkt te bieden maar des te meer valkuilen. E-commercemarkten zijn meestal overbevolkt met concurrenten, e-commerce is zwaar IT-gestuurd en vergt dus permanente investering in technologie (kostbaar!), de kans is groot dat er sterke, machtige concurrenten zullen toetreden zodra de markt volwassener wordt, er is een enorm shakeout-risico … Guo’s centrale boodschap: zint eer gij begint.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: business horizons<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in