Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat maakt sommige nieuwe producten succesvoller dan andere?

Talrijke onderzoeken zijn gedaan naar drijvende krachten achter het succes van nieuwe producten en diensten, met talloze verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het metaonderzoek zijn 24 voorspellers van de performance van nieuwe producten in vier categorieën (product-, bedrijfsstrategie-, bedrijfsproces- en marktkenmerken) onderzocht. Alle categorieën zijn vertegenwoordigd in de tien voorspellers die volgens het metaonderzoek (gemiddeld) het meest van invloed zijn op het succes van nieuwe producten:

related partner content for mobile comes here
  • Productvoordeel (superioriteit en/of differentiatie ten opzichte van concurrerend aanbod);
  • Product voorziet in klantenbehoeften;
  • (Waargenomen) technologische geavanceerdheid van het product;
  • Timing om de markt te betreden met het nieuwe product;
  • Voor het nieuwe productinitiatief ingezette human resources en onderzoeks- en ontwikkelingsresources;
  • Vaardigheid waarmee het bedrijf activiteiten voorafgaand aan de productlancering uitvoert;
  • Marketingvaardigheid van het bedrijf;
  • Vaardigheid van het bedrijf in het gebruik van technologie in het nieuwe product;
  • Vaardigheid waarmee het bedrijf het product lanceert;
  • Marktpotentieel (de verwachtte groei in klanten(vraag)).

Dat voorspeller-performancerelaties kunnen variëren, is volgens de onderzoekers het gevolg van verschillende meetfactoren (bijvoorbeeld gebruik van multi-item versus single-item schalen, subjectieve versus objectieve performancemetingen) of contextuele factoren (diensten versus goederen, Aziatische versus Noord-Amerikaanse markten).

< SIZE=1>Bron: journal of marketing research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in