Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU-merk behouden, accent op online

VNU Media wordt vanaf half april 2007 de nieuwe naam van VNU Business Media Europe, dat recent door private equity onderneming 3i werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

VNU Media wordt vanaf half april 2007 de nieuwe naam van VNU Business Media Europe, dat recent door private equity onderneming 3i werd overgenomen van wat nu heet The Nielsen Company. De naam van de Nederlandse tak, VNU Business Publications, komt daarmee ook te vervallen. verwijst nog niet naar de nieuwe naam van de uitgever van onder meer Intermediair, Computable en Emerce. gaf een foutmelding maar blijkt wel te zijn geregistreerd.

related partner content for mobile comes here

VNU media gaat onder 3i vooral het accent leggen op online uitgeven, en wil de meeste inkomsten halen uit 'recruitment'.

De nieuwe naam, als VNU BP, markeert een terugkeer naar het echte Nederlandse uitgeefbedrijf en bouwt voort op de vertrouwde en sterke VNU merkwaarden en titels.

De aankomende restyling van het logo symboliseert de transitie naar meer online media-activiteiten. Met ruim 400 medewerkers in Nederland, is het bedrijf naar eigen zeggen de grootste uitgeverij met informatie en advertenties op de arbeidsmarkt en een van de grootste online uitgevers in Nederland.

De Nederlandse tak vormt de kern van de Europese divisie, waarin de meeste groei wordt verwacht. Erik Hoekstra, voorheen chef van VNU BP Nederland, zo was al bekendgemaakt, wordt de baas.

In een persbericht zegt hij: "Onze focus ligt op een groei in 'online', zowel op basis van bestaande merken als van nieuw te lanceren merken. Aanvullende acquisities en strategische partnerships sluiten wij ook niet uit. Onze waardevolle 'print assets' zullen we overigens blijven koesteren, en waar nodig aanvullen met nieuwe online activiteiten".

Het bedrijf heeft de ambitie om de leidende positie op de recruitment markt (in print en online) verder uit te bouwen en te groeien van 30 procent online omzet in 2006 naar 50 procent in 2009. Hoekstra: "Online bedrijven als Google, Monsterboard en Reed Business Media zijn nu voor ons de belangrijke concurrenten."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in