VNU-merk behouden, accent op online


VNU Media wordt vanaf half april 2007 de nieuwe naam van VNU Business Media Europe, dat recent door private equity onderneming 3i werd overgenomen van wat nu heet The Nielsen Company. De naam van de Nederlandse tak, VNU Business Publications, komt daarmee ook te vervallen. VNUmedia.com verwijst nog niet naar de nieuwe naam van de uitgever van onder meer Intermediair, Computable en Emerce. VNUmedia.nl gaf een foutmelding maar blijkt wel te zijn geregistreerd.
VNU media gaat onder 3i vooral het accent leggen op online uitgeven, en wil de meeste inkomsten halen uit 'recruitment'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe naam, als VNU BP, markeert een terugkeer naar het echte Nederlandse uitgeefbedrijf en bouwt voort op de vertrouwde en sterke VNU merkwaarden en titels.
De aankomende restyling van het logo symboliseert de transitie naar meer online media-activiteiten. Met ruim 400 medewerkers in Nederland, is het bedrijf naar eigen zeggen de grootste uitgeverij met informatie en advertenties op de arbeidsmarkt en een van de grootste online uitgevers in Nederland.
De Nederlandse tak vormt de kern van de Europese divisie, waarin de meeste groei wordt verwacht. Erik Hoekstra, voorheen chef van VNU BP Nederland, zo was al bekendgemaakt, wordt de baas.
In een persbericht zegt hij: "Onze focus ligt op een groei in 'online', zowel op basis van bestaande merken als van nieuw te lanceren merken. Aanvullende acquisities en strategische partnerships sluiten wij ook niet uit. Onze waardevolle 'print assets' zullen we overigens blijven koesteren, en waar nodig aanvullen met nieuwe online activiteiten".
Het bedrijf heeft de ambitie om de leidende positie op de recruitment markt (in print en online) verder uit te bouwen en te groeien van 30 procent online omzet in 2006 naar 50 procent in 2009. Hoekstra: "Online bedrijven als Google, Monsterboard en Reed Business Media zijn nu voor ons de belangrijke concurrenten."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid