Een nieuw verkiezingsjaar (met nieuwe kansen voor iedereen)
Nee, dit gaat niet over de Provinciale Statenverkiezing en bijbehorende slimme campagnes. Dit gaat over een nieuw jaar van verkiezingen in de (online) marketingwereld.
Vorig jaar zijn er nogal wat van die verkiezingen geweest. Veel te veel volgens sommigen. En ik heb geen reden aan te nemen dat het dit jaar minder zal worden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAardig is om te zien hoe men komend jaar stemmen zal gaan proberen te winnen. Ik meen bijvoorbeeld nu al meer websites en nieuwsbrieven te zien met een oproep voor de Thuiswinkelawards dan vorig jaar. (Zeker weten doe ik dat niet, want ik heb het allemaal niet netjes bijgehouden.)
Er was in het verleden soms wel wat discussie over de het verwerven van stemmen. Vooral rond de incentive van bol.com bij verkiezing voor De Beste Winkelketen ontstond vorig jaar ophef. Datzelfde bol.com werft nu weer onder klanten in een speciale e-mailing met als onderwerp 'Jouw mening telt'. Het zet je een beetje op het verkeerde been, maar er zit geen beloning aan het uitbrengen van een stem.
En zo zullen diverse (web)winkels, websites, fabrikanten, et cetera waarschijnlijk ook komend jaar weer proberen minimaal een van de vele 'objectieve' prijzen te winnen. En wat het nou precies waard is of hoe het verkregen is, ach, het maakt niet zoveel uit. Want met zo'n prijs heb je gewoon een mooi kwaliteitsstempel, gegeven door 'kenners' of door 'het publiek'. En dat is gewoon mooier dan een aanbeveling a la 'wij van WC-eend adviseren WC-eend'.
Ik wens iedereen ontzettend veel succes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid