Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vertrouwen wordt belangrijke merkdifferentiator’

Onderzoek bevestigt: consumenten kiezen eerder voor een merk dat vertrouwen uitstraalt en transparant omgaat met persoonlijke informatie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse Direct Marketing Association interviewde 1509 consumenten en 116 marketeers voor de , een nieuwe,  jaarlijkse benchmark voor trends en issues rondom klantacquisitie.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt:

85 procent van de consumenten geeft aan dat ze alleen informatie delen als het duidelijk is dat de gegevens alleen worden gebruikt door het bedrijf dat ze verzamelt.

32 procent verwacht een duidelijk privacy ‘handvest’ te zien voordat ze gegevens delen. Tegelijkertijd geeft 80 procent toe dat ze nooit de kleine lettertjes lezen.

In het onderzoek staat ook dat 52 procent van de consumenten desgevraagd persoonlijke informatie heeft gedeeld met merken het afgelopen jaar. Marketeers geven echter aan dat in die periode 59 procent van hun budget opging aan acquisitie, en slechts 20 procent aan retentie.

Consumenten vertrouwen het meest op e-mail (43 procent) en de websites van merken (42 procent) als kanalen om persoonlijke informatie te delen.  Weinig mensen doen dit via social media. 54 procent meent dat social media als kanaal het minst te vertrouwen is als het gaat om delen van informatie.

77 procent van de marketeers gebruikt echter social media om nieuwe klanten te trekken. 17 procent van de marketeers gelooft overigens ook dat dit hun effectiefste kanaal is.

Slechts 9 procent van de consumenten laat een aankoopintentie zien via social media. In de groep 18-24 jaar ligt dit percentage een stuk hoger, op 20 procent.

Chris Combernale, directeur van de Direct Marketing Association, zegt: ‘Effectieve acquisitie hangt af van vertrouwen en transparantie. Veel merken misbruiken dat  vertrouwen echter. Bedrijven die de wensen van hun klanten wat beteft privacy respecteren, en voldoen aan de verwachtingen, hebben een krachtige merkdifferentiatie in handen.’

Bron: DMA, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in