Overslaan en naar de inhoud gaan

Universiteit Twente onderzoekt het effect van kankercampagnes op Twitter

Krijgt met exclusief clubje toegang tot alle historische data van Twitter
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In februari maakte Twitter bekend dat zij haar data beschikbaar wilde stellen voor een onderzoeksinstellingen die met een goed onderzoeksvoorstel zouden komen, het project Twitter Data Grants. Hierop kwamen 1.300 voorstellen uit 60 landen binnen.

related partner content for mobile comes here

De UT mag de gegevens samen met vijf andere onderzoeksinstellingen gebruiken voor een onderzoek naar voorlichtingscampagnes over kanker op Twitter.

Hoofdaanvrager vanuit de Universiteit Twente Tijs van den Broek: ‘Twitter wordt vaak ingezet bij campagnes voor de vroegtijdige opsporing van kanker. Wij willen onderzoeken wat het verspreidingsproces is van deze campagnes. Blijven mensen er na de campagne over praten?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in