Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Publicom misschien pas in 2015’

WPP-topman Sir Martin Sorrell verwacht dat het nog veel langer gaat duren voordat de fusie van Omnicom en Publicis echt rond is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Britse Campaign. ‘De laatste weken zijn er signalen dat de twee holdingbedrijven en hun topmannen nog veel hordes te nemen hebben. Dan gaat het over de residentie, de fiscale positie van hun concerns en de mogelijkheid om aandelen terug te kopen.’ Het is overigens niet duidelijk uit welke hoek die signalen komen.

‘Publicom’ (Publicis Omnicom Group) heeft al veel fiscale hobbels genomen, maar wacht nog op goedkeuring van de Chinese autoriteiten. Dat is volgens Sorrell ook een probleem. ‘Chinese regelgevers hebben hun zorg uitgesproken over wat er gaat gebeuren met de Chinese reclamemarkt en de invloed van buitenlandse partijen op Chinese content.’

related partner content for mobile comes here


Sir Martin Sorrell

Het plan is dat Publicom in het derde kwartaal van dit jaar echt gaat beginnen, maar volgens Sorrell wordt die datum zeker niet gehaald. Hij suggereert dat het wel eens 2015 kan worden voor de echte start.

Sorrell denkt wel dat de Publicis Omnicom Group er uiteindelijk komt. Daarmee ontstaat de grootste communicatieholding ter wereld. Publicom stoot dan Sorrell’s eigen WPP van de troon. Een vertraging zou Sorrell dus niet zo slecht uitkomen.

De Brit zegt ook dat de samensmelting geen ‘fusie van gelijken’ is. ‘Dat is technisch onmogelijk. Vanuit boekhoudkundig oogpunt moet de ene partij de andere overnemen.’

Omnicom en Publicis kondigden hun fusieplannen afgelopen zomer aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in