Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat Ola opfrissen

Afgelopen weekend vond in Aalsmeer de aftrap plaats van een forse marketingoperatie van Ola. Ruim 1.700 retailers en hun families konden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland is het eerste land waar het ijsmerk ‘warmer’ gemaakt moet worden. ‘We willen van een kwaliteitszegel naar een merk dat naast functionele lading ook emotie oproept’, zegt marketing manager Robert Hein Schermer over de actie. Op dit moment koesteren weinig consumenten warme gevoelens bij Ola, maar dat moet gaan veranderen. Het is de grootste inspanning die de Iglo-Mora Groep in zijn historie heeft gepleegd, zeggen de betrokkenen. Het logo dat vijf jaar geleden al aangepast werd, krijgt ook een opfrisbeurt en de ombouw van alle parasols, vuilnisbakken en andere zaken, vindt begin 2003 in enkele maanden plaats. De huidige Swirls-winkels zullen ook allemaal omgebouwd worden naar outlets met een duidelijke Ola- uitstraling. Nederland is het eerste land waar de operatie begint, maar de rest van Europa zal volgen. Al zullen wel overal de bestaande merknamen gehandhaafd blijven. Doel is vooral om het ijsgebruik omhoog te krijgen. Schermer: ‘De ingrijpende verandering ligt in lijn met onze grote ijsambitie. We willen niet langer uitsluitend een sterk fabrikantenmerk zijn dat vooral in de zomer seizoensgebonden ijsproducten levert, maar één sterk, dynamisch, opvallend en aansprekend merk dat iets losmaakt. Alle dagen van het jaar.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in