Unilever gaat Ola opfrissen
Nederland is het eerste land waar het ijsmerk ‘warmer’ gemaakt moet worden. ‘We willen van een kwaliteitszegel naar een merk dat naast functionele lading ook emotie oproept’, zegt marketing manager Robert Hein Schermer over de actie. Op dit moment koesteren weinig consumenten warme gevoelens bij Ola, maar dat moet gaan veranderen. Het is de grootste inspanning die de Iglo-Mora Groep in zijn historie heeft gepleegd, zeggen de betrokkenen. Het logo dat vijf jaar geleden al aangepast werd, krijgt ook een opfrisbeurt en de ombouw van alle parasols, vuilnisbakken en andere zaken, vindt begin 2003 in enkele maanden plaats. De huidige Swirls-winkels zullen ook allemaal omgebouwd worden naar outlets met een duidelijke Ola- uitstraling. Nederland is het eerste land waar de operatie begint, maar de rest van Europa zal volgen. Al zullen wel overal de bestaande merknamen gehandhaafd blijven. Doel is vooral om het ijsgebruik omhoog te krijgen. Schermer: ‘De ingrijpende verandering ligt in lijn met onze grote ijsambitie. We willen niet langer uitsluitend een sterk fabrikantenmerk zijn dat vooral in de zomer seizoensgebonden ijsproducten levert, maar één sterk, dynamisch, opvallend en aansprekend merk dat iets losmaakt. Alle dagen van het jaar.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid