Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG houdt last van zwakke advertentiemarkt

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft in het eerste kwartaal opnieuw last gehad van de zwakke advertentiemarkt. Die haalde 40 procent af van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het resultaat (ebitda) van TMG zakte vorig kwartaal tot 7,5 miljoen euro, tegen 12,5 miljoen euro een jaar eerder. Dit kwam voornamelijk door lagere inkomsten uit krantenadvertenties. Die lagen bijna 11 procent lager dan in het eerste kwartaal van 2011. De advertentie-inkomsten namen bij alle krantentitels af en was het sterkst bij de huis-aan-huisbladen (min 16,5 procent). De daling werd volgens TMG nog enigszins gecompenseerd door twee extra verschijningsdagen 'en de elfstedenkoorts'.

related partner content for mobile comes here

De opbrengsten van reclame op radio en internet namen wel toe. Dankzij overnames stegen de totale opbrengsten van TMG met bijna 1 miljoen euro tot 137,7 miljoen euro.

verwacht in de tweede helft van het jaar te profiteren van de daling van de papierprijs, de effecten van de gecombineerde bezorging van dagbladen en de uitrol van de nieuwe strategie. Daardoor moet de daling van het bedrijfsresultaat in de tweede helft van 2012 afnemen. Voor het hele jaar rekent het bedrijf nog altijd op een min van 20 procent.

Het mediaconcern zette eind vorig jaar de strategie voor de komende jaren uiteen. Die voorziet onder meer in een kostenbesparingsprogramma van 70 miljoen euro, waarbij 350 van de in totaal ruim 2800 voltijdsbanen verdwijnen. Het bedrijf voert momenteel overleg met medezeggenschapsraden over de nieuwe plannen voor de strategie en verwacht dat proces in de zomer af te ronden.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in