The medium matters: ook bij accountants


Dat blijkt uit het onderzoek ‘The medium matters: The impact of electronic communication media and evidence strength on belief revision during auditor-client inquiry’ van Anna Nöteberg.
Nöteberg onderzocht de invloed van elektronische media op oordeelsvorming. Het blijkt dat zwakke argumenten overtuigender zijn wanneer berichten via video ontvangen worden en het medium de mogelijkheid heeft om berichten te bewaren. Verrassend is dat dit effect van video afneemt als berichten niet kunnen worden opgeslagen. Oorzaak hiervan is waarschijnlijk een informatieoverbelasting tijdens de oordeelsvorming.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij een bericht met sterkere argumenten blijkt het niet uit te maken welk medium gebruikt wordt: de oordeelsvorming wordt niet beïnvloed. Accountants in de praktijk zouden zich moeten realiseren dat the medium matters als gesprekken met de klant worden gevoerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid