Overslaan en naar de inhoud gaan

STAP wil alcoholpromotieteams weren uit disco

Horecahouders moeten alcoholpromotieteams niet langer toelaten in discotheken omdat ze massaal de regels aan hun laars lappen, zegt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

STAP liet een indicatief onderzoek laten uitvoeren naar de werkwijze van alcoholpromotieteams in discotheken. De promotieteams bestaan uit aantrekkelijk uitziende jonge mensen die bij leeftijdsgenoten nieuwe alcoholhoudende drankjes aanprijzen en aan hen verkopen. Uit het onderzoek blijkt dat de teams zowel spotten met de wettelijke voorschriften (Drank- en Horecawet) als met hun eigen richtlijnen die vallen onder de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank. Zo bleek dat slechts in één geval door een promotieteam naar de leeftijd werd gevraagd. Door de andere teams werd zonder enige vorm van controle aan minderjarigen en ook aan kinderen, alcohol verstrekt. Het onderzoek is de afgelopen zomer uitgevoerd door studenten. Zij begaven zich onder het uitgaanspubliek en observeerden volgens een gedetailleerd protocol de werkwijze van de promotieteams. Ook werden gegevens over de bezoekers vastgelegd. Het onderzoek is uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het Rotterdamse IVO (Instituut voor Onderzoek naar Leefstijl en Verslaving).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in