Overslaan en naar de inhoud gaan

STAP: beperking ‘mega-alcoholreclame’

STAP (Stichting Alcoholpreventie) heeft in een brief aan de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht gevraagd om een beperking…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

STAP is bezorgd om de invloed van deze alcoholreclame op minderjarigen. Zij vindt dat door middel van het toenemende aantal enorme steigerreclames, vaak op grote gebouwen op drukke punten van de binnenstad, te veel minderjarigen worden bereikt. Door het openbare karakter van het medium is het bereik niet te controleren is.

related partner content for mobile comes here

De swanks hebben een groot bereik en prijzen alcoholhoudende drank aan bij een groot, breed publiek. STAP ontraadt de openbare, omvangrijke alcoholreclame vanwege de impact van alcoholreclame op de acceptatie en normalisering van alcoholgebruik. De mega-alcoholreclame is in tegenspraak met gezondheidsbeleid dat veel gemeenten voorstaan, aldus de stichting. Zowel de landelijke als vele gemeentelijke overheden proberen het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in