Overslaan en naar de inhoud gaan

Scholieren krijgen in de Week van het Geld les van ceo's

Ruim honderd medewerkers van verzekeringsmaatschappijen, onder wie hun ceo's, staan volgende week op basisscholen in heel Nederland voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gastles Fix je Risk leert kinderen al op jonge leeftijd omgaan met geld en risico’s. Naast de gastlessen organiseert het Verbond van Verzekeraars in de Week van het Geld een speciale museumgastles, een Scholierendebat en een Kinderkunstexpositie over verzekeren.

related partner content for mobile comes here

Marco Keim, Michel Lamie, Freek Wansink

Onder meer ceo’s Marco Keim (Aegon Nederland), Michel Lamie (De Goudse), Freek Wansink (Generali) en voorzitter van de raad van bestuur Jos Baeten (a.s.r.) en directeur Richard Weurding (Verbond) geven in de hoogste klassen van het basisonderwijs de les Fix je Risk.

Fix je Risk

In deze les laten verzekeraars leerlingen kritisch nadenken over het nut van verzekeren: wanneer heeft het wel zin en wanneer niet. Onderdeel van de gastles is het bordspel , dat de geleerde begrippen op een speelse wijze nog eens benadrukt. In totaal worden er 350 Fix je Risk-lessen gegeven. Dit jaar wordt ook voor het eerst gebruik gemaakt van speciale digilessen die door het Verbond zijn ontwikkeld.

Financiële educatie

Het Verbond van Verzekeraars geeft de gastlessen omdat financiële educatie een van zijn speerpunten is. De Week van het Geld is een initiatief van het platform Wijzer in geldzaken, waarvan het Verbond deel uitmaakt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in