Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Europese uitgevers voor bescherming content

Europese uitgevers hebben de krachten gebundeld om grotere controle te krijgen over hun content in hun strijd met zoekmachines als Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het initiatief komt van de European Publishers Council en wordt gesteund door de International Publishers Association, European Newspapers Association en de World Association of Newspapers.

related partner content for mobile comes here

Volgens een artikel in the Sunday Times, moeten de gezamenlijke plannen een einde maken aan het gratis aanbieden van content door zoekmachines. Uitgevers zeggen veel geld te investeren in hun content en willen niet dat zoekmachines daar mee vandoor gaan en profiteren van hun inspanningen. Zo moet er een einde komen aan het conflict tussen uitgevers en search engines over de rechten.
Concreet houden de plannen de ontwikkeling van nieuwe software die bedrijven als Google erop kan wijzen onder welke condities de content kan worden gebruikt.
Een Belgische rechtbank wees afgelopen vrijdag een protest van internetzoekmachine Google af. Google mag sinds begin deze maand van de rechter geen berichten uit de Franstalige Belgische kranten meer op zijn website plaatsen.
Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in