Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC stelt Beter Horen in het gelijk

Beter Horen is in het gelijk gesteld door de Reclame Code Commissie (RCC) in een zaak die zij had aangespannen tegen Hans Anders. In een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie beveelt Hans Anders aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

related partner content for mobile comes here

De RCC oordeelt dat de reclamespot een misleidende vergelijking bevat. Door Hans Anders wordt ten onrechte gesuggereerd dat voor zijn hoortoestellen en dienstverlening niet betaald hoeft te worden in tegenstelling tot andere concurrenten en in het bijzonder Beter Horen. Tot 1 januari 2013 is het voor consumenten namelijk mogelijk een hoortoestel aan te schaffen dat nog volledig wordt vergoed. Ook Beter Horen heeft dergelijke hoortoestellen in haar assortiment.

In de reclamespot die veelvuldig op tv is uitgezonden wordt een zinspeling gemaakt op de naam Beter Horen. Bovendien staat de acteur in de reclamespot voor een winkel die qua uiterlijk overeenkomt met een winkel van Beter Horen waardoor de associatie met Beter Horen wordt versterkt. In de reclamespot wordt onterecht de suggestie gewekt dat alleen bij Hans Anders ‘0-euro hoortoestellen’ te verkrijgen zijn.

Hans Anders heeft zich bij deze uitspraak neergelegd en zal niet in beroep gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in