Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontevreden met tevreden klanten

Tevreden klanten zijn goud waard, zo luidt de gangbare wijsheid. Maar het is eerder zilver. Want om ervoor te zorgen dat een klant blijft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel retailers voeren klanttevredenheid hoog in het vaandel. Klanten die tevreden zijn, geven in enquêtes meestal aan dat ze van plan zijn terug te komen en dat zorgt voor herhalingsaankopen. Maar het is de vraag of je klanten wel op hun woord kunt geloven. Uit onderzoek blijkt namelijk dat tevredenheid slechts een van de factoren is waardoor de klant al dan niet een volgende keer de winkel binnenstapt. Het leidt er hoogstens toe dat de desbetreffende winkel op de shortlist komt. Maar of de klant ook echt terugkomt, is afwachten. Hij moet ook aangemoedigd worden om herhalingsaankopen te doen, bijvoorbeeld door incentives. Ook kan gerichte informatie over bijvoorbeeld aanbiedingen en promoties van favoriete producten ertoe bijdragen dat de klant een echte klant wordt. Van een boterham met tevredenheid kan de retailer in de concurrende markt van nu niet leven.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in