Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachinemarketing stijgt in 2006 10 procent

Adverteerders geven volgend jaar wereldwijd tien procent meer uit aan online display advertenties en zoekmachinemarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van JupiterResearch. Die jaarlijkse groei zet de komende vijf jaar door. De auto-, media- en banksector zorgen internationaal voor het grootste aandeel in de stijgende uitgaven, aldus Emerce.

related partner content for mobile comes here

Directeur Jeroen Kramer van online advertentiebureau TradeDoubler ziet in Nederland vooral een sterke stijging in de retail- en entertainmentbranche. De sectoren telecom en reizen zullen volgens hem niet langer groeien. De financiële sector ziet komend jaar een lichte daling van de uitgaven aan online-advertenties. Maar TradeDoubler doet, vergeleken met andere advertentienetwerken, in verhouding minder zaken met banken.

Kramer: “Banken hebben ontdekt dat Nederlanders vooral offline kopen, terwijl het vergelijken van financiële producten online gebeurd.” Om die reden geven banken volgens hem minder uit aan advertenties, zowel aan uitingen die worden afgerekend op basis van resultaten, performance based, als op basis van het aantal vertoningen (CPM). Tegelijkertijd doen banken weer meer aan zoekmachinemarketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in