Zoekmachinemarketing stijgt in 2006 10 procent


Dat blijkt uit cijfers van JupiterResearch. Die jaarlijkse groei zet de komende vijf jaar door. De auto-, media- en banksector zorgen internationaal voor het grootste aandeel in de stijgende uitgaven, aldus Emerce.
Directeur Jeroen Kramer van online advertentiebureau TradeDoubler ziet in Nederland vooral een sterke stijging in de retail- en entertainmentbranche. De sectoren telecom en reizen zullen volgens hem niet langer groeien. De financiële sector ziet komend jaar een lichte daling van de uitgaven aan online-advertenties. Maar TradeDoubler doet, vergeleken met andere advertentienetwerken, in verhouding minder zaken met banken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKramer: “Banken hebben ontdekt dat Nederlanders vooral offline kopen, terwijl het vergelijken van financiële producten online gebeurd.” Om die reden geven banken volgens hem minder uit aan advertenties, zowel aan uitingen die worden afgerekend op basis van resultaten, performance based, als op basis van het aantal vertoningen (CPM). Tegelijkertijd doen banken weer meer aan zoekmachinemarketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid