Overslaan en naar de inhoud gaan

Belang TMG in SBS S.A. rond

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een belang van 20 procent genomen in SBS Broadcasting S.A. Dat voornemen was er al , maar nu is de deal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder dit jaar hadden de investeringsmaatschappijen Permira en Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR) de activa van SBS overgenomen. De stap van TMG betekent een voortzetting en een verbreding van de relatie met SBS. In het verleden was TMG al aandeelhouder van de Nederlandse tak van de SBS-groep.

related partner content for mobile comes here

Patrick Tillieux, voorzitter van de Raad van Bestuur van SBS: ‘We zijn blij met deze beslissing van TMG en de voortzetting van onze samenwerking. Deze stap onderstreept de gezondheid van de groep en met name van de Nederlandse tak. 2005 was een turbulent mediajaar waarin SBS vaak en ten onrechte het object van vreemde scenario’s vormde. Uiteindelijk heeft 2005 SBS alleen maar heel veel goeds gebracht. Onze televisie-activiteit heeft weinig gevolgen ondervonden van de toegenomen concurrentie.’

Naast TMG was ook Veronica Holding in het verleden aandeelhouder van de Nederlandse vestiging van SBS. Aan deze relatie komt nu wel een einde, maar SBS behoudt wel het recht de merknaam Veronica te voeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in