Overslaan en naar de inhoud gaan

Nu ook split screen advertising

IP introduceerde afgelopen weekend split screen advertising, een nieuwe vorm van tv-reclame. Split screen verweeft de commercial met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De adverteerder onderscheidt zich door een programma of tijdvak te claimen, zegt IP. De aparte positie en vormgeving dient voor een hogere attentiewaarde te zorgen. IP is de enige tv-exploitant met split screen in Nederland en biedt haar nieuwe product op beperkte schaal aan, om de exclusieve waarde te behouden. Opel is de eerste adverteerder die van deze reclamevorm gebruik maakte, als onderdeel van de introductiecampagne voor de nieuwe Astra.
Bij split screen advertising is de tv-commercial onderdeel van de vormgeving van een programma. Het combineert de commercial bijvoorbeeld met de afsluiting van het voorgaande programma of geeft extra informatie inhakend op het thema van het programma. Hierbij vult de commercial circa driekwart van het scherm.
Esther Roodklif, Advertising Manager Opel Nederland vertelt: ‘De introductie van deze nieuwe methode van adverteren komt voor ons op een uitstekend moment. Vooral het onderscheidende design, het vernieuwende karakter en het verrassingseffect spreken ons zeer aan. Het sluit naadloos aan op onze laatste aanwinst, de nieuwe Opel Astra. Aansprekend design en innovatie staan bij de introductie van de Astra namelijk zeer hoog in het vaandel. En natuurlijk behoort bij de belangrijkste productintroductie van het jaar ook een verrassende introductiecampagne.’

related partner content for mobile comes here

Michel van der Voort, directeur Marketing & Operations van IP: ‘Split screen advertising heeft in Duitsland al zijn succes bewezen, waar inmiddels verschillende vormen worden uitgezonden. Uit onderzoek blijkt dat de kijkers het waarderen. Met Split screen hebben we een uniek product in handen, dat ons van de concurrentie onderscheidt. Omdat RTL 4 en RTL 5 onder Luxemburgse wetgeving vallen, hebben wij als enige Nederlandse exploitant de mogelijkheid om deze nieuwe reclamevorm aan te bieden. Split screen is een goed voorbeeld van ons continu streven naar innovatie van het gebruik van TV- en radioreclame.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in