Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuws uit India: de Deux Chefoon

India timmert aardig aan de weg: vorige week kondigde industrie- en software-conglomeraat Tata de auto voor de Indiase massa's aan, en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

India timmert aardig aan de weg: vorige week kondigde industrie- en software-conglomeraat Tata , en binnenkort mogen we van telefoniegigant Reliance Communications de Deux Chevaux onder de smartphones verwachten. Reliance blijkt bezig met een , ongeveer het luttele bedrag van 8 Euro's. En da's voordat de subsidie er vanaf gaat.

related partner content for mobile comes here

Het is interessant te zien dat in India de marketingrevolutie op een compleet andere manier gestalte krijgt dan in China, dat India de afgelopen decennia daarin is voorgegaan.

China heeft eerst de economie de vrije loop gelaten, waardoor geleidelijk aan grote delen van de bevolking genoeg geld verdienden om zich duurzame consumentengoederen te kunnen permitteren. Die durables zijn in China weliswaar een tikje goedkoper dan bij ons, maar er moet nog steeds behoorlijk voor worden gelapt, waardoor ze aan een, weliswaar groeiende, minderheid voorbehouden blijven.

India is van nature democratischer, en naar nu blijkt niet alleen qua politiek systeem. Het overgrote merendeel van de Indiase bevolking is nog lang niet aan een auto toe als die moet kosten. Dus wordt alles op alles gezet om het voor minder dan de helft te doen. 'Als de mensen niet op de prijzen af komen, dan brengen we de prijzen dichterbij de mensen' zie je ze denken, daar in India.

Nu alleen nog hopen dat ze die volkstelefoon niet ook al gaan noemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in