Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Reclame Gasten-winnaar #5: Mirjam Fraipont

De stemmen zijn geteld.. De winnaar van de vijfde editie Nieuwe Reclame Gasten is Mirjam Fraipont!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is met haar designs voor onder andere Univé als nummer 1 uit de bus gekomen. Na een week stemmen is Mirjam uiteindelijk de verdiende winnares; gefeliciteerd Mirjam!

related partner content for mobile comes here

Hieronder kunnen jullie nog meer werk van Mirjam bewonderen en deelt zij haar visie over de reclamewereld.

Afbeelding 1: Univé . Voor de heeft Univé 10 dagen lang een tip gedeeld. Op een speelse manier heb ik de tip vormgegeven in een tekstballon met schetsmatige illustraties.

Afbeelding 2: Dela, Wereld Lichtjesdag. Een onderwerp waar ik me eigenlijk niet aan wilde wagen. Een gevoel dat ik zelf niet ken, en ook nooit hoop te leren kennen: het verlies van een kind. Toch zocht Dela een design voor Wereld Lichtjesdag. Een dag waarop alle overleden kinderen worden herdacht en kaarsjes worden gebrand. Dit gevoel heb ik met beeld en tekst proberen over te brengen. De reacties onder dit design waren af en toe hartverscheurend, maar daarom heeft het wel zijn doel gediend. En ouders hebben het 53 keer gedeeld.

Afbeelding 3: De Hypotheker op slag verliefd op je huis. Soms behoeft een design geen uitleg... En dat zijn de sterkste.

Lees snel verder.. Mirjam deelt hieronder haar visie over de reclamewereld met je!

  • Wat is je rol in de reclamewereld?

&;Ik ben grafisch ontwerper en samen met mijn broer werk ik nauw samen met marketingafdelingen en communicatiebureaus. We kunnen een waardevolle toevoeging zijn omdat we meedenken in het creatieve proces en zorgen voor een gelikte uitwerking. Sinds enige tijd ben ik actief als fighter. Voor Brandfighters schud ik grappige, emotionele en soms gevatte designs uit mijn mouw.&;

  • Hoe ontwikkelt de reclamewereld zich volgens jou?

&;De generatie van nu leest niet veel. Een te lange boodschap wordt niet opgepikt, niet gesnapt of snel vergeten. Tegenwoordig zie je veel one-liners, spreuken of tegeltjes op social media voorbij komen. Ik denk dat het daar steeds meer naartoe gaat. Er wordt op je gevoel gespeeld en gericht op beleving en emotie zonder direct te “verkopen”. Hierdoor worden mensen fan van een merk.&;

  • Hoe ziet de reclamewereld er volgens jou over 5 jaar uit?

&;Of we over 5 jaar nog een Facebook-account hebben, geen idee! Nu heeft Instagram ook advertenties, als dat slimme reclame blijkt die ook bij het gevoel van Instagram past zie ik dat over 5 jaar nog wel bestaan. Ongetwijfeld zal er een nieuw social media-kanaal komen...&;

  • Wat is volgens jou de belangrijkste trend in de reclamewereld?

&;Op veel vlakken heb je trends natuurlijk. In typografie zie je de trend met veel sierlijke krulletters bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat elk merk zich daar aan moet wagen. Ik denk dat een merk vooral dichtbij zichzelf moet blijven. Je blijven afvragen : bereik of maak ik fans? Als een merk aan alle trens mee zou doen zou het zichzelf gaan verliezen op een gegeven moment. Een strategie bepalen, die doorzetten en nieuwe trends niet schuwen maar er wel eerst goed over nadenken.&;

Nieuwsgierig wie er volgende week in de zesde editie van Nieuwe Reclame Gasten staat? Volgende week komt er weer een nieuwe poll online. Wil je zelf een keer in Nieuwe Reclame Gasten staan met je designs? Stuur dan een mailtje naar  of check onze website:  en meld je aan als Fighter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in