Voormalig marketingdirecteur Red Bull lanceert… energiedrankje


Ex-Red Bull marketeer Huib van Bockel heeft een energydrink gelanceerd die rechtstreeks lijkt te concurreren met de producten van zijn voormalig werkgever. Dat schrijft MarketingMagazine vandaag. Tenzing bevat half zoveel suiker en bevat daarnaast uitsluitend natuurlijke ingrediënten: groene koffie, groene thee en guarana. Van Bockel heeft een jaar gewerkt aan de receptuur, productie en introductie, sinds hij in december vorig jaar na acht jaar Red Bull verliet.
De markt van producten met kunstmatige ingrediënten is verzadigd, aldus Van Bockel met een plaagstoot naar Red Bull. ‘Het is niet echt nodig om een synthetische energiedrank te maken als je kunt putten uit natuurlijke en sterke ingrediënten die zo uit de natuur komen. Dus dat besloten we een jaar geleden te gaan doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROStenzin.png
De samenstelling heet gebaseerd te zijn op een recept uit Nepal en is vernoemd naar de sherpa die samen met Sir Edmund Hillary als eerste de top van de Mount Everest bedwong. Naast voorgenoemde koffie, thee en guarana, bevat Tenzing ook buitensuiker (uit Nederland), citroensap en zout. Vijf procent van de winst maakt het bedrijf - naar eigen zeggen - over aan goede doelen die duurzaamheid nastreven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid