Overslaan en naar de inhoud gaan

Voormalig marketingdirecteur Red Bull lanceert… energiedrankje

Tenzing eert de man die als eerste op de Mount Everest stond
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ex-Red Bull marketeer Huib van Bockel heeft een energydrink gelanceerd die rechtstreeks lijkt te concurreren met de producten van zijn voormalig werkgever. Dat schrijft vandaag. Tenzing bevat half zoveel suiker en bevat daarnaast uitsluitend natuurlijke ingrediënten: groene koffie, groene thee en guarana. Van Bockel heeft een jaar gewerkt aan de receptuur, productie en introductie, sinds hij in december vorig jaar na acht jaar Red Bull verliet.

related partner content for mobile comes here

De markt van producten met  kunstmatige ingrediënten is verzadigd, aldus Van Bockel met een plaagstoot naar Red Bull. ‘Het is niet echt nodig om een synthetische energiedrank te maken als je kunt putten uit natuurlijke en sterke ingrediënten die zo uit de natuur komen. Dus dat besloten we een jaar geleden te gaan doen.


De samenstelling heet gebaseerd te zijn op een recept uit Nepal en is vernoemd naar de sherpa die samen met Sir Edmund Hillary als eerste de top van de Mount Everest bedwong. Naast voorgenoemde koffie, thee en guarana, bevat Tenzing ook buitensuiker (uit Nederland), citroensap en zout. Vijf procent van de winst maakt het bedrijf - naar eigen zeggen - over aan goede doelen die duurzaamheid nastreven.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in