Overslaan en naar de inhoud gaan

‘MVO opvolger van marketing’

‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is de opvolger van marketing. MVO is het businessmodel van de 21ste eeuw.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt marketingdeskundige Goos Geursen in het nieuwste nummer van P+ People Planet Profit. Volgens Geursen begint het duurzame denken langzaam door te dringen in het reclamevak en bij mediabureaus.

related partner content for mobile comes here

De Britse marketinggoeroe Simon Anholt bevestigt deze visie. Hij stelt zijn marketingkennis hoogstpersoonlijk beschikbaar aan arme landen, om met goedkope grondstoffen eigen grote wereldmerken ‘brands’ te ontwikkelen. ‘Traditioneel hebben we altijd met medelijden naar de arme landen gekeken. Als er honger is, dan sturen we weer een paar vliegtuigen met pap en dat is het dan. Als we in plaats daarvan marketingkennis naar de ontwikkelingslanden sturen, dan hebben ze de mogelijkheid met ons te handelen en waarde gecreëerd.’

Geluiden als deze worden in Nederlandse reclamebureaus nog niet gehoord, weet Geursen. ‘De reclamewereld is een reactieve branche, die in de strategieën en uitingen geen oog heeft voor duurzame ontwikkeling.’ Hij ziet desondanks veranderingen.

P+ People Planet Profit wordt volgende week verzonden aan 15.000 beslissers in het bedrijfsleven, bij overheden, maatschappelijke organisaties en universiteiten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in