Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Advertising wereldwijd goed voor 12% van digitale uitgaven

Een nieuw overzicht van IAB en BI Intelligence laten goed zien welke ontwikkeling de mobile advertising uitgaven de laatste jaren hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobile Display zit wat complexer in elkaar. Het bestaat uit een zeer gefragmenteerde markt. BI Intelligence verwacht komende tijd, ondanks de explosieve groei,  een flinke consolidatieslag in deze markt. Mooi die groei, maar toch heeft &;mobile&; wereldwijd nog steeds een beperkte rol in de digital advertising spend. Slechts 12% van de digitale advertentie budgetten gaat naar mobiel. De VS doet het met 15% iets beter.

Vraag is natuurlijk wel hoe standvastig de kaders tussen &;mobile&; en &;desktop&; nog zijn. In veel gevallen zal advertising op een responsive website onder digital worden gezet, terwijl een steeds groter deel van de traffic afkomstig is van smartphones en tablets.

related partner content for mobile comes here

 

 

Bron: BusinessInsider.com

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in