Marketingtalentkandidaten schrijven plan voor ontwikkelingsprojecten
De 1%Club is een platform waar kleinschalige ontwikkelingsprojecten worden gekoppeld aan mensen, geld en kennis. Het crowdfundingplatform selecteerde een aantal cases waar de marketingtalenten zich de komende week in kunnen vastbijten.
Marcella van Berkel-Paauw is marketeer bij de NS en werkt aan de case From Snake Charmer to Chicken Farmer. Slangenvangers kunnen hun werk niet meer uitoefenen in India, omdat een nieuwe wet dat verbiedt. De Society voor women’s educatione and awarenwss development (SWEAD) wil deze community kippen laten houden, zodat ze op een andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMarieke Bos, brandmanager Unox, werkt aan het project Donate one Camel to one family for poverty alleviation van samburu intergrated program. De organisatie heeft 10 kamelen nodig voor 10 families in Kenia.
Liesbeth Gouda, marketing manager Post NL, gaat water brengen naar de Sarswati Peace School in Nepal. Dat wil zeggen, er moet een put komen van 185 meter die de school van water gaat voorzien.
Sjef Kerkhofs is de enige ondernemer in het rijtje, als oprichter van Daily Dialogues. Hij gaat 680 schoolkinderen in Kenia helpen met water- en sanitaire voorzieningen.
Tim Lammers van USG Capacity werkt aan het project soul Surf Bali: surf en educatie voor Balinese weeskinderen.
Merlijn Lammersen is brandmanager bji Nationale Nederlanden. Hij schrijft een plan voor de financiering van de bouw van een weeshuis in Oeganda.
Chantal de Lie is Brand Strategy Leader bij IBM. Zij kreeg de opdracht om een strategisch plan te schrijven voor Reintegratietrajecten in het groen in Suriname
Wouter Staal is marketingmanager bij TP Vision. Hij gaat voor #55">BARRACO #55, een cultureel centrum in een favela in Rio de Janeiro, geld inzamelen voor de aanschaf van stapelbedden, een geluidsinstallatie en muziekinstrumenten en 2 computers voor Communicatie en PR, maar ook voor audiovisuele activiteiten en grafisch design cursussen en workshops.
Als laatste Trix van Vleuten, sr. Brand Development Manager bij Grolsch. Zij gaat een plan schrijven voor AGRO-HUB: connecting farmers to better markets home and abroad, in Kameroen.
3 Marketing Masters zullen de kandidaten bijstaan: Frans Cornelis (Randstad), Jeroen de Punder (Edux) en Piet van Ierland (Fontys Hogescholen) zullen de kandidaten gaan begeleiden naar de finaleronde.
Aanstaande vrijdag worden de kandidaten aan de (marketing)tand gevoeld door SchaalX, en zal Brandfighters video-opnames maken. Daarna wordt duidelijk welke 3 kandidaten doorgaan naar de finale, en mag het publiek een wildcard kiezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid