Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketing is dood, vermoord door loyalty'

4 interessante internationale artikelen van deze week.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. 

related partner content for mobile comes here

Ben je eindelijk cmo geworden, blijkt je baan overbodig te zijn geworden. Volgens deze auteur op de site van Harvard Business Review zit er maar één ding op: een chief loyalty officer (clo dus) worden.

For most people, the word “marketing” summons up a single-minded focus on selling products – a one-sided endeavor. But one-sided doesn’t work in a world where social media has given consumers a megaphone just as powerful as that of traditional marketers.

Instead, there is loyalty, which requires communicating brand values that people want to be affiliated with.

2. 

Marketeers weten best veel over hoe consumenten tot een koop overgaan, maar de kennis kent gaten als het gaat om in hoeverre internet en mobile die koopervaring hebben veranderd. Hoe kiezen mensen nu de producten die ze kopen? 

&;If you look at today’s textbooks about consumer behavior and marketing, they are not as relevant as they used to be.&;

3. 

Twitter heeft sinds kort een nieuwe feature: &;toon tweetactiviteit&;, waarmee je kunt zien hoeveel mensen je tweet hebben gezien en hoeveel mensen op je link klikken.  
De auteur van dit artikel op The Atlantic wordt er niet vrolijk van.

&;Every good media organization knows that the road to traffic leads through Facebook rather than Twitter.&;

4. 

The Drum schrijft dat Adidas, Under Armour, Puma en Nike achter de vrouwen aangaan. De vrouwenmarkt is er een met potentie voor de sportmerken.

Nike opent daarom in mei een women’s-only store in Londen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in