Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere omzet, beter bedrijfsresultaat TMG

Telegraaf Media Groep (TMG) behaalde door de slechte advertentiemarkt in het derde kwartaal een lagere omzet. Wel werd het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG zag het bedrijfsresultaat in het derde kwartaal met 1,8 miljoen euro verbeteren ten opzichte van dezelfde periode in 2008. Het resultaat bedroeg in het derde kwartaal 380.000 euro. Maar de omzet daalde met 8,4 pct op jaarbasis naar 145,8 miljoen euro. Dit kwam voornamelijk door een daling van 16 pct in de advertentie-inkomsten. Deze daling was in het afgelopen kwartaal wel minder dan in de twee daaraan voorafgaande kwartalen.

Het valt TMG nog te bezien of en in welke mate de verminderde afname in advertentie-inkomsten zich voordoet in het vierde kwartaal, het belangrijkste kwartaal op dit gebied. TMG bespaarde het afgelopen kwartaal 9,5 miljoen aan personeelskosten, vooral door het schrappen van banen.

De eerder verkondigde boodschap dat het onder de huidige omstandigheden niet mogelijk is om een betrouwbare voorspelling te doen van het resultaat in 2009, blijft van kracht. Wel geeft TMG aan dat de besparingsmaatregelen zullen resulteren in een kostenverlaging van minimaal 31 miljoen euro.

De baten van het schrappen van de zondagskrant zullen volgens het concern vanaf 2010 in de resultaten te zien zijn. Volgend kwartaal hoopt het bedrijf meer financiële details hierover bekend te maken. Het is volgens een woordvoerder nu nog niet zeker hoe lezers en adverteerders hierop reageren.

Bron: AFN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in