Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenservicefederatie: zelfregulering branche

Komend jaar moeten klanten op de website van bedrijven kunnen zien wat de wachttijd en belkosten zijn van een helpdesk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. Het bedrijfsleven is bezig met zelfregulering, aldus de krant. Minister Verhagen (Economische Zaken) herhaalde gisteren dat hij de branche nauwlettend in de gaten houdt, naar aanleiding van een onderzoek naar de tevredenheid over de klantenservice van telecombedrijven en energieleveranciers. Daarin krijgen de klantenservice-afdeling een ruime voldoende. Verhagen zal dit onderzoek volgend jaar nogmaals laten uitvoeren.

related partner content for mobile comes here

De branche kent twee soorten bedrijven: de klantenservice-afdelingen die onderdeel zijn van bedrijven en zogeheten facilitaire contactcenters, die bedrijven kunnen inhuren. Beiden hadden een eigen belangenvereniging, die samen verdergaan als de .

Deze federatie introduceert vandaag op zijn congres zelfregulering voor de branche. Deelnemende bedrijven zijn verplicht op hun website gegevens te tonen over wachttijden, de kosten van bellen met de klantenservice, het aantal problemen dat in één keer wordt opgelost en de gemeten klanttevredenheid. Bij de laatste twee onderdelen moet ook worden vermeld hoe de cijfers zijn berekend.

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in