Klantenservicefederatie: zelfregulering branche


Dat meldt De Telegraaf. Het bedrijfsleven is bezig met zelfregulering, aldus de krant. Minister Verhagen (Economische Zaken) herhaalde gisteren dat hij de branche nauwlettend in de gaten houdt, naar aanleiding van een onderzoek naar de tevredenheid over de klantenservice van telecombedrijven en energieleveranciers. Daarin krijgen de klantenservice-afdeling een ruime voldoende. Verhagen zal dit onderzoek volgend jaar nogmaals laten uitvoeren.
De branche kent twee soorten bedrijven: de klantenservice-afdelingen die onderdeel zijn van bedrijven en zogeheten facilitaire contactcenters, die bedrijven kunnen inhuren. Beiden hadden een eigen belangenvereniging, die samen verdergaan als de Klantenservicefederatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDeze federatie introduceert vandaag op zijn congres zelfregulering voor de branche. Deelnemende bedrijven zijn verplicht op hun website gegevens te tonen over wachttijden, de kosten van bellen met de klantenservice, het aantal problemen dat in één keer wordt opgelost en de gemeten klanttevredenheid. Bij de laatste twee onderdelen moet ook worden vermeld hoe de cijfers zijn berekend.
Bron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid